Uchwała Nr X/92/11 Rady Gminy Wyszki z dnia 30 grudnia 2011 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Wyszki na 2012 r.

2012-01-18 0956
Art. czytany: 3548 razy

Uchwała Nr X/92/11
Rady Gminy Wyszki
z dnia 30 grudnia 2011 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Wyszki na 2012 r. 


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. d oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 219, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art.242, art. 258 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z póź. zm.) w związku z art. 121 ust. 7 i ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.)
Rada Gminy Wyszki uchwala, co następuje: 
§ 1. Dochody budżetu w wysokości 15.403.500 zł, z tego : 
- bieżące w wysokości 13.434.268 zł, 
- majątkowe w wysokości 1.969.232 zł, zgodnie z Załącznikiem Nr 1 . 
§ 2. Wydatki budżetu w wysokości 16.319.391 zł, z tego : 
- bieżące w wysokości 12.439.978 zł, 
- majątkowe w wysokości 3.879.413 zł, zgodnie z Załącznikiem Nr 2. 
§ 3. W budżecie tworzy się rezerwy: 
1) ogólną w wysokości - 55.000 zł, 
2) celową w wysokości - 45.000 zł, z przeznaczeniem na realizację zadań własnych 
z zakresu zarządzania kryzysowego. 
§ 4. Ustala się: 
1) Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2012 zgodnie 
z Załącznikiem Nr 3. 
2) Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 419.668 zł zgodnie z Załącznikiem Nr 4. 
§ 5. Ustala się deficyt budżetu w wysokości 915.891 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętego kredytu. 
§ 6. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 1.698.241 zł, oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 782.350 zł, zgodnie z Załącznikiem Nr 5. 
§ 7. Ustala się limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów 
i pożyczek zaciąganych na: 
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 800.000 zł, 
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 915.891 zł, 
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 584.109 zł. 
§ 8. 1. Ustala się dochody w kwocie 40.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 40.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. 
2. Ustala się wydatki w kwocie 2.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii. 
3. Ustala się dochody w kwocie 3.000 zł i wydatki w kwocie 3.000 zł związane z realizacją zadań określonych ustawą Prawo ochrony środowiska 
§ 9. Wyodrębnia się w budżecie kwotę 265.827 zł, do dyspozycji sołectw, zgodnie z Załącznikiem Nr 6. 
§ 10. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, zgodnie 
z Załącznikiem Nr 7. 
§ 11. Upoważnia się Wójta Gminy do : 
1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na: 
a) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 800.000 zł, 
b) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 915.891 zł, 
c) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 584.109 zł. 
2. zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy, 
3. przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy, 
4. dokonywania zmian w planie wydatków w zakresie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy - z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, 
5. dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych, polegających na przenoszeniu planowanych wydatków między zadaniami z wyłączeniem rozszerzania ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań, 
6. przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków 
7. przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków, 
8. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy. 
§ 12. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy. 
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku i podlega publikacjiw Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego. 

Przewodniczący Rady
Janusz Wyszyński