UCHWAŁA NR XVII/214/17 RADY GMINY WYSZKI z dnia 27 czerwca 2017 r. w sprawie zasad używania herbu, flagi i pieczęci Gminy Wyszki
UCHWAŁA NR XVII/214/17
RADY GMINY WYSZKI
z dnia 27 czerwca 2017 r.
w sprawie zasad używania herbu, flagi i pieczęci Gminy Wyszki
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446, 1579 i 1948 oraz z 2017 r. poz. 730 i 935) uchwala się, co następuje:
§ 1. Herb, flaga i pieczęć są symbolami społeczności lokalnej Gminy Wyszki i podlegają ochronie prawnej.
§ 2. Herb, flaga i pieczęć mogą być używane wyłącznie w sposób zapewniający im należytą cześć, szacunek oraz powagę, a sposób ich używania nie może godzić w dobre obyczaje i interes Gminy Wyszki.
§ 3. 1. Herb, flaga i pieczęć mogą być używane tylko w kształcie, proporcjach i kolorach zgodnych z wzorami określonymi w odrębnej uchwale.
2. Dopuszcza się stosowanie herbu w formie stylizowanej lub artystycznie przetworzonej.
§ 4. 1. Prawo do używania herbu przysługuje organom gminy i jednostkom organizacyjnym gminy do celów związanych z realizacją zadań statutowych.
2. Herb może być umieszczany:
1) na budynkach stanowiących siedzibę organów Gminy Wyszki oraz w pomieszczeniach tych budynków,
2) na budynkach lub w pomieszczeniach jednostek organizacyjnych Gminy Wyszki,
3) w miejscach odbywania się uroczystości gminnych,
4) na drukach urzędowych organów Gminy Wyszki oraz gminnych jednostek organizacyjnych,
5) na wizytówkach, materiałach informacyjnych i promocyjnych wydawanych przez Urząd Gminy Wyszki oraz jednostki organizacyjne gminy,
6) na tablicach przy drogach na terenie Gminy Wyszki,
7) na tablicach informacyjnych, tablicach z nazwami miejscowości, placów itp.,
8) w publikacjach i biuletynach samorządowych oraz na oficjalnych stronach internetowych,
9) na tablicach pamiątkowych fundowanych przez władze Gminy,
10) w innych miejscach i na materiałach innych podmiotów za zgodą Wójta Gminy Wyszki, zwanego dalej „Wójtem'.
§ 5. 1. Rozpowszechnianie i używanie herbu Gminy Wyszki przez podmioty inne niż określone w § 4 ust.1, w celach handlowych, promocyjnych i reklamowych wymaga pisemnej zgody Wójta, określającej sposób i cel używania herbu.
2. Zgoda udzielana jest na pisemny wniosek zawierający opis celu, do którego używany będzie herb i przedłożenie do akceptacji sposobu wykorzystania herbu (np. wzoru druku, projektu graficznego przedmiotu, na którym ma być umieszczony herb itp.).
3. Wójt przed udzieleniem zgody może żądać uzupełnienia wniosku o podanie innych szczegółowych informacji. Nie uzupełnienie wniosku w określonym przez Wójta terminie, skutkuje nie udzieleniem zgody.
4. Wójt może cofnąć zgodę, jeżeli podmiot używający herbu Gminy wykorzystuje go w sposób sprzeczny z udzielona zgodą.
5. Wójt prowadzi ewidencję podmiotów, dla których wyraził zgodę na używanie herbu.
§ 6. 1. Flaga Gminy Wyszki może być wywieszana (podnoszona) przed budynkiem lub na budynku stanowiącym siedzibę władz Gminy, jednostek organizacyjnych Gminy, oraz innych obiektach gminnych, w miejscach publicznych, a także przez wszystkich mieszkańców na terenie ich posesji, oraz przez przedsiębiorstwa, firmy, instytucje, których siedziby znajdują się na terenie gminy Wyszki, samodzielnie lub łącznie z flagą państwową z okazji uroczystości lokalnych i świąt narodowych dla podkreślenia ich podniosłego charakteru, bez potrzeby uzyskiwania zgody Wójta, jednakże z należytym poszanowaniem.
2. Flaga może być używana z innych okazji, oraz w innych celach niż wskazane w ust.1, za zgodą Wójta. Przepisy § 5 stosuje się odpowiednio.
3. Flaga może być umieszczana także wewnątrz budynków, w których odbywają się uroczystości.
§ 7. 1. Pieczęcią Gminy Wyszki mogą być sygnowane dokumenty urzędowe, zgodnie z odrębnymi przepisami.
2. Pieczęcią mogą być sygnowane także druki i pisma okolicznościowe m.in. takie jak:
1) zaproszenia na uroczystości i imprezy organizowane przez organy Gminy Wyszki,
2) dyplomy honorowe i zwykłe przyznawane przez organy Gminy Wyszki,
3) pisma ze słowami uznania lub podziękowania.
3. Odcisk pieczęci umieszcza się poniżej tekstu dokumentu, druku, pisma okolicznościowego lub ozdobnego po lewej stronie arkusza.
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Wyszki.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady
Arkadiusz Krasowski
Data wprowadzenia: 2017-07-20 0856 Data upublicznienia: 2017-07-20 Art. czytany: 1606 razy
|
|