UCHWAŁA NR XVIII/182/04
w sprawie zmian w Statucie Gminy Wyszki
UCHWAŁA NR XVIII/182/04
RADY GMINY WYSZKI
z dnia 27 października 2004 r.
w sprawie zmian w Statucie Gminy Wyszki
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 i z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167 poz. 1759) uchwala się, co następuje:
§ 1. W Statucie Gminy Wyszki nadanym uchwałą Nr XXXVI/275/02 Rady Gminy Wyszki z dnia 8 października 2002 r. w sprawie Statutu Gminy Wyszki (Dz.Urz. Woj. Podl Nr 73, poz. 1464 i z 2003 r. Nr 54, poz. 1141) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 23 skreśla się ust.5
2) w § 28 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Na wniosek przewodniczącego obrad, Wójta bądź radnego Rada może postanowić o przerwaniu sesji i kontynuowaniu obrad w innym wyznaczonym terminie na kolejnym posiedzeniu tej samej sesji.”.
3) w § 31 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W razie nieobecności Przewodniczącego, czynności określone w ust. 1 wykonuje jeden z Wiceprzewodniczących Rady,”,
4) w § 36 ust 4 i 5 otrzymują brzmienie:
„4. Interpelacje zgłasza się w formie ustnej lub pisemnej w trakcie sesji Rady i w punkcie porządku obrad do tego przeznaczonym.
5. Odpowiedzi na interpelację udziela się na sesji. Na żądanie radnego oraz wtedy, gdy przedmiot interpelacji wymaga szerszego wyjaśnienia, odpowiedź udzielana jest na piśmie w terminie 14 dni.”.
5) w § 49 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Rada może przyjąć protokół z poprzedniej sesji po rozpatrzeniu sprzeciwu, o którym mowa w ust. 2.”.
6) w § 67 po ust. 1 dodaje się ust. 1 a w brzmieniu:
„1 a. Wspólne posiedzenie komisji prowadzi jeden z przewodniczących komisji wybierany każdorazowo podczas posiedzenia.”
7) po § 67 dodaje się § 67a w brzmieniu:
„§.67 a. Z posiedzenia komisji sporządza się protokół, który powinien zawierać w szczególności:
1) datę i miejsce posiedzenia, godzinę jej rozpoczęcia i zakończenia oraz wskazywać imię i nazwisko prowadzącego posiedzenie i protokolanta,
2) stwierdzenie prawomocności posiedzenia,
3) wybór przewodniczącego posiedzenia w przypadku wspólnego posiedzenia komisji.
4) przebieg posiedzenia, a w szczególności treść przyjętych opinii i wniosków,
5) podpis prowadzącego posiedzenie i osoby sporządzającej protokół.
8) w § 70 skreśla się ust. 2.
9) po rozdziale IX dodaje się rozdział IX A w brzmieniu:
'ROZDZIAŁ IXA
Organizacja przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków przez Radę
§ 119a.1. Skargi na działalność Wójta i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych kierowane są do Przewodniczącego Rady.
2. Przewodniczący Rady kieruje skargę do rozpoznania przez odpowiednią merytorycznie komisję.
3. Komisja przedkłada opinię Przewodniczącemu Rady, który wprowadza do porządku obrad najbliższej sesji rozpatrzenie skargi.
§ 119b.1. Wnioski, których przedmiotem są sprawy objęte zakresem działania Rady, przekazuje się Przewodniczącemu Rady.
2. Przewodniczący Rady może skierować wniosek do zaopiniowania przez Komisje lub Wójta.
3. Wniosek jest rozpatrywany na najbliższej sesji Rady.
§ 119c. Odpowiedzi na skargi i wnioski rozpatrywane przez Radę podpisuje Przewodniczący Rady a w razie jego nieobecności Wiceprzewodniczący Rady.
§ 119d. O sposobie załatwienia skargi lub wniosku zawiadamia się zainteresowanego zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego
§ 119e. Skargi i wnioski do rozpatrywania i załatwiania których właściwa jest Rada, rejestruje się w rejestrze skarg i wniosków prowadzonym w Urzędzie Gminy.”
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Wyszki.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Data wprowadzenia: 2004-10-28 1731 Data upublicznienia: 2004-10-28 Art. czytany: 3464 razy
|
|