|
|
|
|
Władze Rada Gminy Uchwały Rady Uchwały - 2019 rok
|
|
UCHWAŁA NR VIII/124/19 RADY GMINY WYSZKI z dnia 29 października 2019 r. w sprawie uznania petycji dotyczącej wdrożenia w życie Polityki Zarządzania Konfliktem Interesów za
UCHWAŁA NR VIII/124/19
RADY GMINY WYSZKI
z dnia 29 października 2019 r.
w sprawie uznania petycji dotyczącej wdrożenia w życie Polityki Zarządzania Konfliktem Interesów za niezasługującą na uwzględnienie
Na podstawie art. 18 b ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 506, 1309, 1571, 1696 i 1815) oraz na podstawie art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r. poz. 870) uchwala się, co następuje:
§ 1. Uznaje się, że wniesiona w dniu 23 sierpnia 2019 r. petycja dotycząca wdrożenia w życie Polityki Zarządzania Konfliktem Interesów poprzez dokonanie zmian w Statucie Gminy Wyszki nie zasługuje na uwzględnienie.
§ 2. Uzasadnienie dla sposobu rozpatrzenia petycji stanowi załącznik do uchwały.
§ 3. O sposobie rozpatrzenia petycji Przewodniczący Rady zawiadomi wnoszącego.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Zofia Lucyna Oksiuta
Uzasadnienie
Do Rady Gminy Wyszki wpłynęła petycja z dnia 23 sierpnia 2019 r. dotycząca podjęcia inicjatywy uchwałodawczej polegającej na dokonaniu zmian w Statucie Gminy Wyszki o zamieszczenie w nim Polityki Zarządzania Konfliktem Interesów.
Przedmiotowa petycja została przekazana Przewodniczącemu Rady, a następnie na podstawie § 104 d ust. 1 Statutu Gminy Wyszki Komisji Skarg, Wniosków i Petycji. Komisja na posiedzeniu w dniu
8 października 2019 r. dokonała analizy złożonej petycji i przygotowała stosowny projekt uchwały.
Rada Gminy po zapoznaniu się z przedłożonymi dokumentami wskazuje, że w polskim systemie prawa funkcjonują rozmaite przepisy o charakterze antykorupcyjnym. Art. 30 i 31 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1282), art. 24b, art. 24d-f ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 506 z późn. zm.), ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz.U. z 2017 r., poz. 393), a także ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz.U. z 2018 r. poz. 1600 z późn. zm.) wyraźnie wskazują na zakazy związane z podejmowaniem działalności kolidującej z wykonywanymi obowiązkami zarówno przez urzędników jak również osoby pełniące funkcje publiczne, tj. radnych gminy. Sankcje za ich nieprzestrzeganie wprost wynikają ze wskazanych przepisów, zatem wprowadzanie dodatkowych uregulowań powielających obowiązujące już normy prawa należy uznać za nadmierne. Ponadto nie ma podstawy prawnej do tworzenia odrębnych wewnętrznych aktów prawnych, które przez wnoszącego petycje zostały nazwane jako „Polityka Zarządzania Konfliktem Interesów”, a także do wyznaczania osoby odpowiedzialnej za realizację tego aktu.
Biorąc powyższe pod uwagę należy uznać, że petycja nie zasługuje na uwzględnienie.
Data wprowadzenia: 2019-12-03 1232 Data upublicznienia: 2019-12-03 Art. czytany: 1643 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Andrzej Niewiński
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
URZĄD GMINY
WYSZKI
ul. Piórkowska 2
17-132 Wyszki
tel. (85) 730 58 90
fax (85) 730 58 99 GODZINY OTWARCIA:
Poniedziałek- Piątek
730 - 1530
______________________
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
______________________
|
|
|