|
|
|
|
Dostępność
|
|
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Wyszki zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej Gminy Wyszki zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony www.wyszki.pl
Data publikacji strony internetowej: 2016-02-02
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2020-03-20
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Informacja o treściach niedostępnych:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia 2020-09-23. Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 2020-09-23.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Andrzej Niewiński, adres poczty elektronicznej a.niewinski@wyszki.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 857305890. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Dostępność architektoniczna budynku Urzędu Gminy Wyszki
Urząd Gminy Wyszki mieści się w budynku przy ul. Piórkowskiej 2, 17-132 Wyszki. Budynek gminy usytuowany przy jednej z głównych dróg gminy ul .Piórkowska. Dojście do budynku jest usytuowane na jednym poziomie bez barier architektonicznych. Na trasie jest różnica poziomów w niewielkim zakresie od 2 do 5 stopni. Przystanek autobusowy jest oddalony w odległości większej niż 150 metrów. Na trasie dojścia do budynku nie ma oznaczeń dla osób niewidomych (Fakturowe Oznaczenie Nawierzchni FON). Strefa poruszania się na dojściu do budynku jest wolna od barier architektonicznych i nie posiada przeszkód w ciągu komunikacyjnym. Na tablicach informacyjnych, zawarto informacje o przeznaczeniu i funkcji podmiotu. Oświetlenie zewnętrzne pozwala na swobodne poruszanie się, budynek posiada wyraziste oznaczeni (na stopniach schodów) dla osób o szczególnej potrzebie poruszania się.
Gmina posiada zarówno parking zewnętrzny, przylegający do budynku oraz wewnętrzny na którym wyznaczone zostało miejsce parkingowe dla Osoby z Niepełnosprawnością. Miejsce ma prawidłowe wymiary jest oznakowane w formie poziomej z prawidłową niebieską kopertą ze znaczkiem osoby z niepełnosprawnością oraz pionowo znakiem specjalnym.
Główne wejście od ul. Piórkowskiej posiada schody z oznaczeniem na pierwszym i ostatnim stopniu dla osób słabowidzących. Dla schodów jest alternatywa, jest to dźwig windowy pionowy - platforma, usytuowany po prawej stronie schodów. Jest możliwość obsługi platformy przez osobę z niepełnosprawnością ruchową, niskorosłą, starszą. Zarówno z poziomu terenu jak i już po dostaniu się za pomocą dźwigu na poziom wysokiego parteru jest wystarczająco dużo miejsca na manewrowanie wózkiem. W ciągu schodów do wejścia znajduje się 11 stopni z barierką na jednej wysokości bez przedłużenia.
Drzwi wejściowe wyróżnione kolorystycznie częściowo przeszklone bez oznaczeń dla osób słabowidzących, pochwyt na odpowiedniej wysokości nie jest kontrastowy względem koloru drzwi. Po prawej stronie od drzwi znajduje się tabliczka z napisem wejście również w języku Braille’a oraz kodem NFC. Otwór drzwiowy wejścia głównego oraz przestrzeń przed i za drzwiami zgodne z wytycznymi dostępności. Przedsionek odpowiednich wymiarów, z analogicznie szerokimi drzwiami wewnętrznymi.
Wewnątrz budynku dostępna jest tylko jedna kondygnacja – wysoki parter. Duży hall w kształcie kwadratu. W hallu znajduje się punkt informacyjny z możliwością przywołania pracownika, tablica informacyjna oraz plan typograficzny piętra budynku z rozmieszczeniem i przeznaczeniem poszczególnych pomieszczeń. W przedsionku i holu nie ma oznaczeń na ciągach komunikacyjnych dla osób niewidomych i słabowidzących. Oznaczenia pomieszczeń są w barwach kontrastowych z napisem w Braillu oraz NCF. Gmina posiada przenośną - kancelaryjną pętlę indukcyjną wspomagającą osoby z zaburzeniami narządu słuchu, brak tłumacza PJN.
Budynek posiada komunikację pionową – schody, brak alternatywnego wejścia na piętro budynku. Schody posiadają oznaczenia na pierwszym i ostatnim stopniu w ciągu biegów schodów. Barierka usytuowana jest po jednej stronie bez przedłużenia, jednolita na całym ciągu biegu schodów.
Budynek Gminy posiada toaletę dostosowaną dla osób o szczególnych potrzebach o odpowiedniej przestrzeni manewrowej. Wszystkie pomieszczenia biurowe na parterze są podobnie urządzone i usytuowane. Drzwi wejściowe do pomieszczeń posiada wymiary 0.8 na 2 m. Takie same są również wysokości klamek, oznaczenia pokoi oraz ich powierzchnia. Różnice polegają tylko na ustawieniu mebli. Po prawej stronie przed każdym z pokoi umieszczone są tabliczki w języku Braille’a. Korytarz jak i wszystkie pokoje są oświetlone równomiernie.
Gmina posiada specjalnie przygotowaną przez Inspektora ds. PPOŻ instrukcję PPOŻ dla osób ze szczególnymi potrzebami, w której zawarte zostały wszystkie działania związane z bezpieczeństwem podczas zagrożenia na terenie obiektu gminy.
Koordynator ds. dostępności Urzędu Gminy Wyszki:
Zgodnie z art.. 14 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami podmiot publiczny do dnia 30 września 2020 r. zobowiązany jest do powołania w swojej jednostce koordynatora do spraw dostępności.
Do zadań koordynatora należy:
a) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Gminy Wyszki
b) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
c) monitorowanie działań w zakresie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
d) przedstawienie Wójtowi Urzędu Gminy Wyszki bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych działań.
Zarządzeniem nr 205/20 Wójta Gminy Wyszki z dnia 23 czerwca 2020 r. w sprawie powołania koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Gminy Wyszki do pełnienia tej funkcji została wyznaczona:
Małgorzata Sawoniuk
Kontakt:
Urząd Gminy Wyszki, pok.16
tel. (85) 686 91 45,
e-mail: m.sawoniuk@wyszki.pl
Data wprowadzenia: 2020-10-16 1438 Data upublicznienia: 2020-10-16 Art. czytany: 1886 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Andrzej Niewiński
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
URZĄD GMINY
WYSZKI
ul. Piórkowska 2
17-132 Wyszki
tel. (85) 730 58 90
fax (85) 730 58 99 GODZINY OTWARCIA:
Poniedziałek- Piątek
730 - 1530
______________________
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
______________________
|
|
|