UCHWAŁA NR XXV/230/05 RADY GMINY WYSZKI z dnia 17 sierpnia 2005 r.w sprawie realizacji modernizacji oświetlenia ulic i dróg w Gminie Wyszki
UCHWAŁA NR XXV/230/05
RADY GMINY WYSZKI
z dnia 17 sierpnia 2005 r.
w sprawie realizacji modernizacji oświetlenia ulic i dróg w Gminie Wyszki
Na podstawie art. 7 ust.1 pkt.2 i art.18 ust.2 pkt. 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568 i z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167 poz. 1759) oraz art. 18 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne ( Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 504,, Nr 203 poz. 1966, z 2004 r. Nr 29, poz. 257, Nr 34, poz. 293, Nr 91, poz. 875, Nr 96, poz. 959 i Nr 173, poz. 1808 oraz z 2005 r. Nr 62, poz. 552) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Po zapoznaniu się z informacją Wójta o istniejącym stanie oświetlenia ulic i dróg oraz wielkościach kwot wydatkowanych z budżetu Gminy na utrzymanie dotychczasowego systemu oświetlenia ulic i dróg, stwierdza się, że istniejący stan oświetlenia ulic i dróg nie zapewnia mieszkańcom Gminy Wyszki właściwego oświetlenia i bezpieczeństwa w porze nocnej, a ze względu na przestarzałe i nieekonomiczne urządzenia oświetleniowe, poważnie obciąża budżet Gminy.
2. Mając na uwadze uwarunkowania wskazane w ust. 1, uznaje się za konieczne przystąpienie do wykonania modernizacji systemu oświetlenia, jako zadanie wieloletnie.
3. Zadanie opisane w ust. 2 należy wykonać ze środków uzyskanych z oszczędności w zużyciu energii elektrycznej i obniżenia kosztów konserwacji systemu, po wykonaniu i zakończeniu modernizacji.
§ 2. 1. Modernizacja oświetlenia będzie stanowiła zadanie inwestycyjne wieloletnie.
2. Wartość inwestycji, na podstawie kosztorysu inwestorskiego ustalono na kwotę 474 451,70 złotych netto.
3. Szacunkowy okres spłaty wykonanej inwestycji, z uzyskanych oszczędności
w zużyciu energii elektrycznej, wynosi 72 miesiące.
§ 3. Postanawia się :
dokonać wyboru wykonawcy zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, który :
wykona i sfinansuje inwestycję ze środków własnych,
ustali harmonogram spłat za wykonaną inwestycję w miesięcznych ratach,
z zachowaniem warunku bilansowania spłat w roku budżetowym ze środkami przeznaczonymi na realizację oświetlenia ulic i dróg w budżecie Gminy.
§ 4. Do czasu całkowitej spłaty, wykonanej i sfinansowanej przez wykonawcę, modernizacji systemu oświetlenia ulic i dróg, planować należy w budżecie Gminy, środki finansowe na poziomie roku, w którym została wykonana modernizacja, z corocznym uwzględnianiem zmian na te cele.
§ 5. Wykonanie uchwały, w tym również w zakresie :
przeprowadzenia procedury postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na modernizację oświetlenia i wybór wykonawcy,
zawarcia umowy z wybranym wykonawcą na okres całkowitej spłaty inwestycji,
powierza się Wójtowi Gminy Wyszki.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Data wprowadzenia: 2005-08-24 1126 Data upublicznienia: 2005-08-24 Art. czytany: 3323 razy
|
|