A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Władze
Urząd Gminy
Przetargi
Jednostki podległe
Referaty
Budżet i finanse
Realizaca zadań i plany na przyszłość
Kontakt
Udostępnianie informacji
Oferty inwestycyjne
Wybory i referenda
Konsultacje
Współpraca z NGO
Ponowne wykorzystywanie
Petycje
Dostępność
Projekty realizowane ze środków Funduszu Inwestycji Lokalnych
Projekty realizowane ze Środków Państwowego Funduszu Celowego
Projekty Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
Poprawa efektywności energetycznej budynków
Dotacje
Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
PLANY W OPRACOWANIU - MPZP
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» Plik danych przestrzennych w formacie GML
» Uchwała Nr IV.26.24 Rady Gminy Wyszki z 30 września 2024r.
» Zarządzenie Wójta Gminy Wyszki w sprawie przeznaczenia nieruchomości do dzierżawy na okres 3 lat w miejscowości Malesze
» Zarządzenie Wójta Gminy Wyszki w sprawie przeznaczenia nieruchomości do dzierżawy na okres 3 lat w miejscowości Bujnowo
» Zakup oleju napędowego na potrzeby Warsztatu Urzędu Gminy w Wyszkach
  • Władze
  • Rada Gminy
  • Uchwały Rady
  • Uchwały - 2006 rok
  • UCHWAŁA NR XXXII/276/06 RADY GMINY WYSZKI z dnia 30 czerwca 2006 r w sprawie Statutu Urzędu Gminy Wyszki

    UCHWAŁA NR XXXII/276/06
    RADY GMINY WYSZKI
    z dnia 30 czerwca 2006 r.
    w sprawie Statutu Urzędu Gminy Wyszki


    Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167 poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1475 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 128) oraz art. 20 ust. 2, w związku z art. 238 ust.3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319), Rada Gminy Wyszki uchwala

    STATUT URZĘDU GMINY WYSZKI
    ROZDZIAŁ I
    Postanowienia ogólne


    § 1. Podstawę prawną działania Urzędu Gminy Wyszki stanowią w szczególności :
    1) ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.),
    2) ustawa z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593 z późn. zm.),
    3) ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104
    z późn. zm.).
    § 2. Ilekroć w Statucie mowa o:
    1) Wójcie – należy przez to rozumieć Wójta Gminy Wyszki,
    2) Radzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy Wyszki,
    3) Zastępcy – należy przez to rozumieć Zastępcę Wójta Gminy Wyszki,
    4) Skarbniku – należy przez to rozumieć Skarbnika Gminy Wyszki,
    5) Sekretarzu – należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Wyszki,
    6) Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Wyszki,
    7) Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Gminy Wyszki.
    § 3. 1. Urząd jest jednostką organizacyjną, która zapewnia wykonywanie zadań wynikających ze sprawowania przez Wójta funkcji organu wykonawczego Gminy.
    2. Siedzibą Urzędu jest miejscowość Wyszki.
    3. Urząd używa pieczęci podłużnej z nazwą w pełnym brzmieniu i z pełnym adresem siedziby.

    ROZDZIAŁ II
    Zakres działania


    § 4. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonania spoczywających na Gminie:
    1) zadań własnych, wynikających z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz innych ustaw o ile nie zostały powierzone do wykonania innym jednostkom organizacyjnym Gminy;
    2) zadań zleconych na mocy ustaw szczególnych;
    3) zadań powierzonych na podstawie porozumień zawartych z organami administracji rządowej lub samorządowej;
    4) zadań publicznych powierzonych Gminie w drodze porozumienia międzygminnego;
    5) zadań publicznych powierzonych Gminie w drodze porozumienia komunalnego zawartego z powiatem lub województwem, które nie zostały powierzone gminnym jednostkom, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.
    § 5. Do zadań Urzędu należy kompleksowa obsługa organów Gminy umożliwiająca im wykonywanie zadań w ramach kompetencji, a w szczególności:
    1) przygotowanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania zarządzeń, decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy;
    2) przygotowywanie projektów budżetu i sprawozdań z jego wykonania;
    3) wykonywanie na podstawie udzielonych upoważnień – czynności faktycznych wchodzących w zakres działania Gminy;
    4) zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków;
    5) realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał
    i zarządzeń organów Gminy;
    6) zapewnienie warunków organizacyjnych i technicznych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji oraz posiedzeń, narad i spotkań innych organów funkcjonujących
    w strukturze Gminy;
    7) prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego dostępnego do powszechnego wglądu
    w siedzibie Urzędu;
    8) wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
    a) przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
    b) prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
    c) przechowywanie akt,
    d) przekazywanie akt do archiwum,
    9) wykonywanie obowiązków i uprawnień przysługujących Urzędowi jako pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.

    ROZDZIAŁ III
    Organizacja i zarządzanie jednostką


    § 6. 1. Kierownikiem Urzędu jest Wójt.
    2. Wójt kieruje Urzędem na zasadzie jednoosobowego kierownictwa i ponosi odpowiedzialność za wyniki jego działania, zapewnia warunki sprawnej organizacji pracy oraz praworządnego i efektywnego funkcjonowania.
    § 7. Wójt wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
    § 8. Wójt w drodze zarządzenia powołuje oraz odwołuje swojego Zastępcę.
    § 9. Wójt kieruje do Rady wniosek o powołanie lub odwołanie Sekretarza i Skarbnika.
    § 10. Organizację i szczegółowy zakres działania Urzędu określa Regulamin Organizacyjny, nadany przez Wójta w drodze zarządzenia.
    § 11. Prawa i obowiązki pracowników Urzędu określa regulamin pracy nadany przez Wójta w drodze zarządzenia oraz inne obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa.

    ROZDZIAŁ IV
    Gospodarka finansowa


    § 12. 1. Urząd jest jednostką budżetową i prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z wymogami ustawy o finansach publicznych.
    2. Podstawową działalnością Urzędu jest roczny plan finansowy zgodny z układem wykonawczym budżetu gminy.
    3. Urząd prowadzi rachunkowość oraz sporządza sprawozdania finansowe zgodnie
    z obowiązującymi przepisami.
    4. Procedury ustalania i zmian planu finansowego określają odrębne przepisy.
    § 13. Nadzór nad gospodarką finansową Urzędu sprawuje Skarbnik.
    § 14. Urząd posiada odrębny rachunek bankowy.
    § 15. Zmiana Statutu dokonuje się w trybie właściwym dla jego nadania.
    § 16. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Wyszki.
    § 17. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.


    Data wprowadzenia: 2006-07-17 1436
    Data upublicznienia: 2006-07-17
    Art. czytany: 3090 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Andrzej Niewiński
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej

    URZĄD GMINY
    WYSZKI

    ul. Piórkowska 2
    17-132 Wyszki
    tel. (85) 730 58 90
    fax (85) 730 58 99

    GODZINY OTWARCIA:
    Poniedziałek- Piątek
    730 - 1530



    ______________________

    Elektroniczna Skrzynka Podawcza

    ______________________


    cyfrowy urząd

    >>> Urząd Gminy Wyszki <<<